mandag 10. januar 2011

Takk for i år.

Høstsemesteret er over, noe som betyr at jeg er hallveis i faget "trykk og foto". Det har vært et spennende semester så langt, å jeg har lært utrolig mye.

Vi startet med å lære grunnlaget for å ta gode bilder. Foto er alltid noe jeg har intressert meg for, men nå fikk jeg endelig lære om hvordan jeg skulle bruke instillingene i den store sammen heng. Vi lærte å bruke ISO, blenderåpning, lukkertid å hvordan vi skulle bruke dem sammen. Vi lærte å se gode kompososjoner, spennende utrykk å krevende arbeidsmetoder.



Vi jobbet videre med trykk å redigering på pc. Vi fikk en oppgave å lage takkekort for skolen, noe som var krevende å spennende. Det var vanskelig å lage et eksempel som man ble fornøyd med. Det var spennende å se hvordan de andre elevene jobbet, å det ble vist frem mange gode forslag. Etterhvert begynte vi å jobbe med trykk på en annen måte. Jeg hadde aldri laget linotrykk så jeg syns det var lærerikt å se hvordan det hele foregikk. Mye venting, mange gode resultat.


Vi tok turen inn til Stavanger for å lære om silketrykk, noe som jeg tror hele klassen likte. Her fikk vi prøve ut silketrykkmetoden, noe som var vanskelig å tolmodighetskrevende.

Vi har også vært innom Arnulf Rainer sin workshop, noe som var litt utenom det vanlige.


Vi avsluttet semesteret med en fotoinnlevering med 5 kategorier. Det å bruke blogg som en læringsmetode var nytt å krevende for min egen del, da jeg aldri har blogget før. Etter mye somling har jeg endelig kommet frem til en bloggemetode som passer meg. Blogg er et fantastisk virkemiddel, som er enkelt å bruke, samtidig som det kommer frem til mange mennesker. Linking til andre spennende blogger, deling av bilder å nye læremetoder er noe som har gjort faget "trykk å foto" spennende å annerledes. Meget fornøyd med semesteret som er forbi. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar