mandag 10. januar 2011

5 kategorier del 2!

Kategori valgfritt tema.
Her er bilde av broren min, bildet er tatt på julaften med et speilrefleks kamera. Jeg hadde fått et tips fra noen å bruke et vanlig hvitt papir fremfor blitzen for å se hvordan effekten ble. Bildene ble veldig fine med denne effekten, jeg har ikke redigert bildet på noen måte. Ideen var jo å prøve meg frem med en teknikk som jeg ikke hadde prøvd før. Jeg syns broren min hadde et godt blikk på bildet, noe som gjorde det rolig.
Dette bildet er heller ikke redigert, men jeg har lekt litt med lys å forskjellige lamper for å få den rette effekten. Jeg har forrandret på blederåpningen slik at jeg fikk frem det jeg ville i fokus. Jeg måtte også endre lukkertiden, noe som viste seg til å være vanskelig. Bildene ble knudrete, men til slutt fant jeg en metode som virket. Ideen var å få frem lyset å formene på blomsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar