mandag 10. januar 2011

5 Kategorier del 2!

Kategorien Lys
Ingen av disse bildene er redigert, noe jeg har gjort bevisst slik at de ekte fargene kommer frem. På dette bildet ser vi klart kontrasten mellom himmelen å personene på bildet. Jeg liker bildet veldig godt, mye på grunn av den sarte overflaten av bildet. Vi tok bilde en dag det var utrolig fint lys ute, noe som gjorde bildene veldig sarte. Ideen var ikke noen spesiell. Jeg lærte at det var vanskelig å få til et perfekt bilde med godt lys, og man trenger ofte å ta flere før man får et man er fornøyd med.
Dette bildet syns jeg er veldig fint, å komposisjonen er spennende. Den klare forskjellen mellom skyene å kirken er noe som jeg tenkte veldig på da jeg tok bildet. Bilde er tatt samme dagen som bildet ovenfor, det var en spesiell dag med veldig godt sollys ute. Bildet er tatt i utlandet.
Ideen var å skape en god komposisjon å lage en spennende kontrast mellom den lyse himmelen å den mørke kirken.




Dette bildet er tatt hjemme. Dagen jeg skulle ta de siste bildene, var det veldig dårlig vær ute, å det var vanskelig å fange de rette øyeblikkene. Etter mange forsøk, bestemte jeg meg rett å slett for å ta bilde av en lampe med mønster. Jeg syns alikevel at bildet ble rolig å harmonisk, å likte godt at lyset traff rett bak mønsteret på lampen. Ideen var å prøve noe nytt. Bildet er ikke redigert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar