søndag 9. januar 2011

5 kategorier del 2!

Da var det på tide med 5 kategorier del 2. I denne innleveringen skulle vi bruke kategoriene:
Lys
Vann
Svart/hvitt
Hender
Valgfritt tema

Det var spennende også denne gangen å ta de forskjellige bildene, og det var vanskelig å bestemme seg for hvilke bilder jeg skulle bruke. Jeg valgte å ikke bruke bilder fra kategorien hender, da jeg ikke hadde noen bilder jeg ble skikkelig fornøyd med. De fleste bildene er ikke redigert da jeg har prøvd å lete etter et lys som var skikkelig. Dette var det jeg merket som var hovedforskjellen fra forrige gang jeg viste frem bildene mine. Jeg har brukt canon g11 powershot på alle bildene mine.

Kategori svart hvitt
Her er mitt første bilde til svart/hvitt kategorien. her har jeg tatt bilde av en gren på en regndag, så vi ser dråpen henger fra grenen. Dette bildet liker jeg godt fordi grenen er med på å skape interesse i bildet. Jeg hadde ikke en spesiell ide, men prøvde meg bare litt frem, da jeg kom frem til denne komposisjonen. Bildet er ikke mer redigert enn at jeg har lagt på svart/hvitt effekten på kameraet. Jeg liker at lyset skinner på den ene dråpen, å syns at dråpen stikker godt frem. Jeg lærte at det var vanskelig å ta et godt bilde når det regnet da det var mye som forstyrret.



Jeg er veldig facinert av buddha figurer, å har en del hjemme som dekorasjon. Jeg ville få frem kontrasten i et svart/hvitt bilde uten å stille på instillinger, å valgte derfor å skape denne komposisjonen. Jeg syns at bildet er kult, da det kommer en tydelig kontrast i bildet. Her stilte jeg også inn blenderen slik at jeg fikk den ene figuren i fokus. Bildet er ikke redigert med mer enn at jeg har lagt på svart/hvitt effekten på kameraet når jeg tok bildet. Lyset skinner godt i den blanke buddhafiguren, noe jeg syns skaper spenning i bildet.










I dette bildet ser vi ikke like sterke kontraster som i bildet over, men jeg liker alikevel dette bildet. Jeg har brukt lite lys i rommet da jeg tok bildet for å ikke ødelegge med mye skygge. De svarte grenene på blomsten er med på å skape kontraster, men jeg syns alikevel at det ikke er like "ekstremt" som det forrige. Ideen min var å prøve ut en mer "rotete" komposisjon, for å se hvordan resultatet ble.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar